czwartek, 7 kwietnia 2011

Michał Słomian z drugim czasem na oficjalnych przedsezonowych testach

Wyścigowy zespół D.S. Young Driver, stworzony przez Damiana Sawickiego, odbył w tym tygodniu kolejne jazdy testowe. Tym razem była to oficjalna dwudniowa sesja testowa niemieckiego pucharu SEAT Leon Supercopa, a za kierownicą zasiadł Michał Słomian, który wykręcił jednocześnie drugi najlepszy czas okrążenia we wtorkowe popołudnie.

Sezon niemieckiego serialu SEAT Leon Supercopa zbliża się wielkimi  krokami i organizator przeprowadził dla zawodników pierwszą oficjalną sesję testową na torze Hockenheimring, tym samym gdzie 29 kwietnia zostanie zainaugurowana tegoroczna rywalizacja. W poniedziałkowo-wtorkowych jazdach uczestniczyło 12 zawodników z kilku zespołów. Nie zabrakło teamu Damiana Sawickiego, aktualnego wicemistrza Supercopy, D.S. Young Driver obsługiwanego przez ekipę Aust Motorsport. Testy podzielono na 4 sesje, po dwie każdego dnia.

Na Hockenheimringu oprócz zakontraktowanego już Niemca Elia Erharta, w drugim Leonie D.S. Young Driver pojawił się Michał Słomian, dla którego był to drugi w życiu kontakt z tym autem. 21-latek wykonał bardzo dobrą i solidną pracę za kierownicą, zbierając doświadczenie i stopniowo poprawiając czasy przejazdu. W pierwszej sesji Michał Słomian wykręcił siódmy czas (1.55,508) a w drugiej ósmy (1.53,610). We wtorek było jeszcze lepiej – najpierw czwarty (1.52,321), by na zakończenie jazd znaleźć się na drugim miejscu (1.52,695). Był to zarazem najlepszy wynik w klasyfikacji Juniorów, a w klasyfikacji dnia dawało to Michałowi 4. miejsce. W łącznych wynikach testu Polak wyprzedził kolegę z zespołu Elię Erharta, mającego za sobą już pełny sezon w Supercopie.

Łączne wyniki testu SEAT Leon Supercopa na torze Hockenheimring (4-5 kwietnia):

Lp.
Kierowca
Kraj
Zespół
Czas okrążenia
1
Gabor Weber
HUN

1.51,343
2
Thomas Marschall
GER
Team Marschall
1.51,884
3
Petr Fulin
CZE
GAG Racing
1.52,148
4
Max Sandritter
GER
Team Marschall
1.52,284
5
Michał Słomian
POL
D.S. Young Driver
1.52,321
6
Elia Erhart
GER
D.S. Young Driver
1.52,579
7
Mario Dablander
AUT
HRS
1.52,743
8
Christian Bebion
GER
HRS
1.52,849
9
Andreas Pfister
GER
ADAC Team Nordbayern
1.53,192
10
Alexander Runbou
GER
LogiPlus
1.53,579
11
Axel Göbel
GER
Burgmann Racing
1.53,582
12
Cesare Tondo
SUI
Cesare Tondo
2.00,507

Damian Sawicki: „Ostro popracowaliśmy z Michałem przez te dwa dni i jestem z niego zadowolony. Na starcie miał już solidną bazę. To rozsądny kierowca i bardzo dobrze rokujący. Najwięcej podpowiedziałem mu jak zmienić styl jazdy w aucie z turbiną, gdyż wcześniej nie miał z takim kontaktu. Wszystko co doradzałem natychmiast przekładał na jazdę i wynik, a inni potrzebują na to wielu miesięcy. Uważam, że możliwa jest z nim wieloletnia współpraca.”

Michał Słomian: „Jestem bardzo zadowolony z dwudniowych testów w zespole Damiana. Przekazywał mi dużo rad, zmienialiśmy ustawienia. Pierwszego dnia dostałem lanie, ale potem coraz bardziej się rozkręcałem i na koniec znalazłem się na P2. Bardzo chciałbym wystąpić w całym sezonie Supercopy i w tej chwili robię wszystko, aby do tego doszło.”



„D.S. Young Driver Development” to profesjonalny zespół wyścigowy oraz jednocześnie program rozwojowy dla utalentowanych zawodników stworzony przez Damiana Sawickiego. Jego obsługą podczas sezonu 2011 zajmą się doświadczeni mechanicy i inżynierowie, z którymi Damian wywalczył wicemistrzostwo w SEAT Leon Supercopa 2010. Sam Damian będzie natomiast uczestniczył we wszystkich aktywnościach swojego zespołu, będzie pomagał i doradzał zawodnikom w sprawach technicznych i sportowych oraz opiekował się nimi przez cały rok. Wcieli się w rolę mentora i instruktora. Dzięki temu zawodnicy otrzymają odpowiednie wsparcie oraz dużą dawkę wiedzy i doświadczenia, z których będą mogli czerpać garściami. Pod okiem Damiana Sawickiego będą mogli się doskonalić i ćwiczyć, aby potem zaprezentować swe umiejętności przed szeroką publicznością Europy. Zawody DTM i Supercopa regularnie śledzą łowcy talentów i firmy z całego kontynentu.

Zawody SEAT Leon Supercopa odbywają się podczas weekendów serii DTM (Deutsche Tourenwagen Masters) i są markowym pucharem Seatów Leonów, tzw. monomarką, gdyż wszyscy zawodnicy startują identycznymi pojazdami o takich samych parametrach technicznych oraz osiągach. Każde auto wyposażone jest również w identyczne opony i jedyną różnicę na torze tworzy kierowca, stąd seria jest bardzo interesująca i widowiskowa. Zamiast wyścigu technologicznego widzowie mogą podziwiać czysty talent i umiejętności kierowcy.

Podczas każdej rundy pucharu odbywają się 2 wyścigi, oba ze startu zatrzymanego (tzw. start Grand Prix). Wyścig nr 1 startuje w sobotę a drugi w niedzielę. Kolejność startowa do wyścigu nr 2 ustalana jest na podstawie wyników sobotnich zawodów. Dla uatrakcyjnienia rywalizacji, miejsca od 1 do 6 zostają odwrócone i tak zwycięzca z soboty jedzie z 6. pola startowego, a kierowca który zajął 6. miejsce dzień wcześniej startuje z pole position.

Bazą wyścigówki SEAT Leon Supercopa jest cywilny Seat Leon Cupra 2.0 TFSI. Jego silnik jest prawie niezmieniony w porównaniu z wersją cywilną, za to jest bardziej wyżyłowany i osiąga moc ponad 300 KM i moment obrotowy rzędu 340 Nm. Wyścigowy Leon wyposażony jest w dwusprzęgłową 6-biegową przekładnię DSG z mechanizmem różnicowym, którą steruje się za pomocą łopatek przy kierownicy. Ma specjalne wyścigowe zawieszenie, stalowe tarczowe hamulce z przodu i z tyłu oraz znacznie zmienioną aerodynamikę, w tym specjalną płaską płytę podłogową, tylni dyfuzor oraz regulowaną lotkę tylnego skrzydła.



źródło: informacja prasowa HEXA PLUS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz