poniedziałek, 4 lipca 2011

Sky is the limit

20 000 tysięcy sztuk Dacii Duster zostało sprzedanych w Polsce. Samochód, który przez wielu dziennikarzy uważany jest za pojazd kompletny zrobił na naszym rynku furorę, z resztą  nie tylko na naszym (James May z Top Gear bardzo chwalił Dacię Duster). Stylistycznie samochód nie powala, ale czy ktoś zwraca uwagę na design narzędzia, które mu dobrze służy? Czy jako zapalony majsterkowicz zwracasz uwagę jak pięknie wykonany jest Twój ulubiony młotek? Pewnie tak, ale najważniejsze dla Ciebie jest to, że proste narzędzie, bez którego nie mógł byś się obejść w swoim warsztacie. To samo jest z Dacią Duster samochód prosty i funkcjonalny do bólu. Jednak to nie wszystko. Rumuński producent stworzył coś co można nazwać "narzędziem szatana". Oto przed Wami Dacia Duster No Limit....

Potwór ten został stworzony na potrzeby wyścigu w Colorado Springs w Stanach Zjednoczonych... legendarnego wyścigu na szczyt Pikes Peak. Najlepszy czas 9 min 51 s wykręcił Nobuhiro "Monster" Tajima w Suzuki SX4. Tym samym pobił on rekord trasy.  Jednak Ducia Duster No Limit dojechala na metę kilka sekund za "Potworem" i plasując się w generalce na trzeciej pozycji. To wielki sukces! 
Pikes Peak to jeden z najcięższych wyścigów na naszym globie. Trasa ma długość 20km a na trasie znajduje się 156 zakrętów. Nie można od tak sobie zbudować samochód, przyjechać i wystartować. W tych zawodach mogą bowiem próbować swych szans wyłącznie zawodowi kierowcy sportowi posiadający jednocześnie doświadczenie w jeździe na torze wyścigowym i w startach na lodzie lub na trasach szutrowych. Za kierownicą Dacii Duster No Limit zasiadł sześciokrotny Mistrz Francji na torze (w klasie Monoplace i Super Tourisme), as jazdy na lodzie, trzykrotny zdobywca tytułu mistrzowskiego
w rajdzie Trophée Andros - Jean-Philippe Dayraut. 
Jest to najbardziej niesamowity i wyczerpujący wyścig w mojej karierze. Wymaga on szczególnych umiejętności prowadzenia samochodu na odcinkach asfaltowych i na szutrze. Jestem szczęśliwy, że zdobyłem miejsce na podium i udało mi się znaleźć wśród najlepszych – powiedział Jean-Philippe Dayraut.


Dacia Duster No Limit nie należała do najmocniejszy aut w stawce a mimo to francuski kierowca wykręcił czas 10 min i 17 s. Serce No Limit to specjalnie przygotowana na ten wyścig przez firmę Sodemo 850-konna jednostka stworzona na bazie V6 3.8 l z Nissana GT-R. 

 Dacia Duster No Limit to nie tylko pusty slogan a doskonale przygotowany samochód, który został nazwany przez organizatorów frenchy rookie. Dacia Duster nie zna limitów...

Dacia Duster No limit to tak jakby gwoździe w warsztacie wbijać młotem pneumatycznym... bez sensu i jest to absurdalne... ale ile było by przy tym frajdy i zabawy. Do swojej listy marzeń dopisuję kolejny punkt: przejażdżka Dacią Duster No Limit



pozdro  BRon

3 komentarze:

  1. wszystko fajnie, i faktycznie no limit robi wrażenie, ale James May wychwalał Dacię Sandero, a nie Duster'a ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dustera także:
    http://www.topgear.com/uk/photos/james-may-duster

    OdpowiedzUsuń