czwartek, 14 lipca 2011

Nowe Audi A5

Firma z Inglostad nie próżnuje, stara się cały czas być o krok od konkurencji(tak myśli pewnie każdy producent) i do tego uzupełniają luki  w segmentach motoryzacji. Tym razem jednak Audi pokazuje nowy model A5. 


Co nowego? Po pierwsze stylistyka, która producent nazywa jeszcze bardziej dynamiczną. Z przodu w oczy rzuca się zmodyfikowany Singleframe, który ma ścięte narożniki. Druga charakterystyczna zmiana to reflektory. Wyglądają teraz bardziej dynamicznie. Ich dolna krawędź tworzy falę, wnętrze ma nową strukturę. Przy opcjonalnych reflektorach ksenonowych „plus” diodowe światła do jazdy dziennej tworzą wąską, jednolitą klamrę obejmującą reflektor.

Zmienił się także kształt świateł tylnych, które na życzenie mogą przybrać formę ciągłych pasów diodowych. 

Pozostałe nowości jeśli chodzi o nadwozie to rozszerzona do 16 paleta kolorów.
Składany dach A5 Cabriolet, w pełni automatyczny i o dobrej izolacji akustycznej, jest dostępny w czterech kolorach. Zwolennicy jeszcze bardziej dynamicznego wyglądu mogą wybrać pakiet elementów zewnętrznych S line. 



Po drugie wnętrze.
Nowe kierownice, na życzenie ze spłaszczonym wieńcem do tego nowe  dźwigienki przy kierownicy. Zmiany objęły jeszcze m.in kluczyk zapłonu, dźwignia automatycznej skrzyni biegów, przycisk opcjonalnego systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz obsługa wysokowydajnych układów klimatyzacji a także kierownicy wielofunkcyjnej. Wszystkie wyświetlacze mają teraz podświetlenie w białym kolorze.


Kolejną atrakcyjną opcją jest pakiet sportowy S line. Spowija on wnętrze czernią  i dodaje mu uroku eleganckimi aplikacjami. Pakiet uzupełnia sportowe zawieszenie obniżające nadwozie o 10 milimetrów oraz 18-calowe koła. 

Po trzecie silniki.
Oferta obejmuje trzy silniki benzynowe i cztery TDI
:
Benzynowe:
-
1.8 TFSI o mocy 170 KM
- 2.0 TFSI o mocy 211 KM
- 3.0 TFSI to V6 z turbodoładowaniem jest nową jednostką w gamie silników.
Wysokoprężne to 2.0 TDI o mocy 170 KM oraz trzy V6. Trochę później pojawi się wyjątkowo czysta wersja clean diesel. A5 z tą jednostką będzie pierwszym coupé na rynku  z silnikiem wysokoprężnym spełniającym wymagania normy Euro 6. 
 Jeśli zaś chodzi o skrzynie biegów to, dla modeli z napędem na przednią oś do dyspozycji jest manualna przekładnia sześciobiegowa oraz bezstopniowa przekładnia multitronic. Warianty quattro mają przekładnię manualną lub błyskawicznie zmieniającą przełożenie siedmiobiegową S tronic. 

Po czwarte systemy wspomagające pracę kierowcy. 
Do wyposażenia seryjnego należy nowy system informacji kierowcy zalecający przerwę na odpoczynek. Na podstawie ruchów kierownicy i innych parametrów system rozpoznaje zmęczenie prowadzącego pojazd i odpowiednio go ostrzega.Audi side assist pomaga kierowcy przy zmianie pasa ruchu nadzorując przy użyciu radaru przestrzeń za samochodem. Nowy Audi active lane assist ułatwia pozostanie na właściwym pasie ruchu. Kamera rozpoznaje linie na jezdni i w razie potrzeby system lekko ingeruje w elektromechaniczny układ kierowniczy. Adaptive cruise control wykorzystuje technikę radarową aby utrzymać A5 w stałej odległości od jadącego z przodu pojazdu. Przy prędkości poniżej 30 km/h system ten aktywuje hamowanie z pełną siłą w razie zagrożenia uderzeniem w tył innego pojazdu. 


Nowa A5 posiada również udoskonalone systemy Infotainment. Lista wyposażenia dodatkowego jest bardzo długa. Znaleźć można na niej m.in. telefon samochodowy online Bluetooth, funkcja Audi connect umożliwia korzystanie z interesujących usług w A5  – od wyszukiwania celów przy użyciu przeglądarki Google poprzez nawigację ze zdjęciami z Google Earth aż po hotspot WLAN.
Po piate S5.  
Wajwyższych modelach tej serii – S5 Sportback, Coupé i Cabriolet montowany jest teraz silnik 3.0 TFSI o mocy 333 KM, także w Coupé. W porównaniu z 4,2-litrowym V8, który został zastąpiony przez 3.0 TFSI, nowa, doładowywana kompresorem jednostka V6 zużywa średnio o 20 procent paliwa mniej. Średnie zużycie wynosi 8,1 litra na 100 km przy imponujących osiągach jezdnych: S5 Coupé przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy i rozwija ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h.
Zmodyfikowane modele „S” można rozpoznać po nowych światłach, nowych detalach nadwozia i nowych lakierach z efektem kryształowym. Najważniejsze nowości techniczne w Audi S5 to napęd quattro ze środkowym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego. Specjalne zawieszenie sportowe „S” oraz seryjne 18-calowe koła odpowiadają za odpowiednią przyczepność.


Nowe A5 pojawia się w salonach zastępując starszy model.



Pozdro BRon

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz