poniedziałek, 27 czerwca 2011

Polak wygrywa na Nordschleife!

Michał Słomian, zawodnik zespołu Damiana Sawickiego D.S. Young Driver, odniósł wspaniałe zwycięstwo w ciężkim wyścigu na najtrudniejszym torze świata Nürburgring Nordschleife, zwanym „Zielonym Piekłem”. 
Polak wystartował do sobotniego deszczowego wyścigu z siódmej pozycji na oponach typu slick, na suchą nawierzchnię. Na kolejnych czterech okrążeniach dał popis perfekcyjnej jazdy, wyprzedzając po kolei swoich rywali na bardzo trudnym i śliskim niemieckim torze. Dzięki zwycięstwu Michał Słomian zbliżył się do lidera punktacji i na półmetku sezonu cały czas liczy się w walce o najwyższe trofea SEAT Leon Supercopa. 
Wyścigowy weekend na torze Nürburgring Nordschleife (niem. Północna Pętla) rozpoczął się dzień wcześniej niż zwykle i już we czwartek zawodnicy SEAT Leon Supercopa wzięli udział w pierwszej z dwóch sesji kwalifikacyjnych, która to stanowiła też swoisty trening. Oleśniczanin uzyskał siódmy czas we czwartek i na legendarnym torze zwanym „Zielonym Piekłem”, liczącym ponad 25 km długości, stracił do najszybszego zawodnika 9 sekund. W piątek nie mógł powalczyć o poprawę swojej pozycji startowej, ponieważ zaczęło padać. Pomimo tego Michał uzyskał trzeci czas w deszczu. 
21-latek wystartował do rywalizacji w sobotni poranek wyposażony w ogumienie przeznaczone na suchy asfalt, pomimo iż cały czas padał deszcz. Zrobiła tak zresztą znaczna większość stawki i tylko Węgier Gabor Weber (LogiPlus) oraz Czech Petr Fulin (GAG Racing) zdecydowali się na „deszczówki”. Początkowo prowadził Max Sandritter (Team Marschall) a Michał Słomian jechał siódmy, ale już na pierwszych 25. kilometrach awansował o pięć lokat. Na trzecim okrążeniu z czterech przewidzianych, Polak został liderem trudnego wyścigu, za sprawą wypadku Sandrittera. Ten dublując Renault Clio Huanga Yi z Hongkongu został przez niego uderzony i wpadł w opony na zakręcie Flugplatz. Wraz z uczestnikami Supercopy na torze jednocześnie rywalizowali zawodnicy MINI Challenge oraz Renault Race Festival, startując w kolejnych odstępach 3-minutowych. 
Na zakończenie ponad 100-kilometrowego wyścigu Michał Słomian minął linię mety 7 sekund przed Weberem i 21 przed Thomasem Marschallem, trzykrotnym czempionem serii. Pod koniec warunki były coraz gorsze i wyposażony w opony deszczowe Węgier przebił się z końca stawki na 2. pozycję. Po weekendzie na Nordschleife nowym liderem punktacji został Niemiec Elia Erhart, a Michał Słomian traci do niego 13 punktów. 
Następne zawody SEAT Leon Supercopa z udziałem jedynego Polaka zostaną rozegrane już w najbliższy weekend 1-3 lipca, tym razem na ulicznym torze Norisring w Norymberdze.

Michał Słomian: „Jestem bardzo zadowolony ze zwycięstwa na Północnej Pętli! To szczególny tor, mój ulubiony, a zarazem ponoć najtrudniejszy taki obiekt na całym świecie. Także ze względu na to szampan na podium smakował wyśmienicie.
Czwartkowa sesja kwalifikacyjna była bardzo tłoczna, gdyż Supercopa startowała razem z serią Renault i MINI. Niestety nie udało mi się przejechać czystego okrążenia. Ten kto wyjechał pierwszy na tor miał dobry czas. W piątek czasówka była mokra, więc nie było szansy na poprawienie pozycji. Przetestowaliśmy tylko set-up na deszcz. Sobotni wyścig był bardzo mokry a tor zamienił się w istne lodowisko. Wystartowałem na slickach, bezpiecznie bez ryzyka i powoli zacząłem wyprzedzać rywali. Po pierwszym kółku byłem już na drugim miejscu za Sandritterem. Przejechałem je asekuracyjnie, żeby wybadać sytuację na torze. Potem dublowaliśmy Clio i Max zderzył się z nim odpadając z wyścigu. Wiem, że i tak wyszedłbym na prowadzenie, gdyż byłem od niego znacznie szybszy. Wtedy zacząłem jechać rozsądnie kontrolując sytuację. Na ostatnim okrążeniu zobaczyłem w lusterku światła Webera, który jechał na deszczówkach. Udało mi się obronić i wygrać całe zawody. Po wyścigu zebrałem wiele pochwał w padoku, największe padły z ust trzykrotnego mistrza Thomasa Marschalla.”
źródło:informacja prasowa Hexa Plus.
Ekipa 12Cylindrów gratuluje Michałowi i życzy dalszych sukcesów na torach całego świata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz