wtorek, 24 sierpnia 2010

Wskrzeszona legenda dostępna w Polsce

Gdy Fiat wskrzesił Abartha sporadycznie zaczęły docierać do nas informacje o tym, że Francuski producent samochodów Renault rozważał by również ożywić swojego równie legendarnego partnera Alpine. Renault zrobiło inaczej i przypomniało o jeszcze jednym kamracie, który wraz z nimi tworzył niesamowite sportowe samochody. Pani i Panowie Gordini powraca! Nazwa pochodzi od nazwiska konstruktora Amédée Gordini. Pierwszy francuski sportowy samochód został wprowadzony na rynek w latach sześćdziesiątych. Teraz znów powraca, na początek na naszym rynku debiutuje Clio Gordini RS. 
Renault Sport zawsze dostarczał nam samochody które na nowo definiowały słowo emocje. Wystarczy wspomnieć Renault Megane R26R i na sali słychać "Ohy" i "Ahy". Teraz możemy podziwiać edycję limitowaną Clio Gordini RS. Fani Roberta Kubicy i zespołu Renault mogli podziwiać jak radzi sobie na torze Poznań podczas N-Gine Renault F1 Team Show. W naszej ojczyźnie dostępna będzie wersja z silnikiem 2.0 16V o mocy 200KM w cenie 92 200 zł. Od 0 do 100km/h auto przyspiesza w 6,9 sekundy, prędkość maksymalna to 225km/h. Samochód można zamawiać w czterech kolorach: Biel Alpejska, Perłowy, Niebieski Malte, Głęboka Czerń.Samochód został dodatkowo wyposażony w automatyczną klimatyzację, czujnik światła oraz deszczu, boczne elektrycznie składane lusterka, szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym kierowcy i pasażera oraz światła doświetlające zakręty FBL.
Samochód z zewnątrz od "cywilnych" Clio wyróżnia listwa zderzaka z dyfuzorem w kolorze lśniącej czerni, spojler przedni, spojler tylni w kolorze nadwozia oraz lusterka boczne w kolorze białym. Gordini RS został podkuty 17" ciemnymi felgami BeBop. Nie mogło zabraknąć oznaczenia RS z przodu i z tyłu oraz bocznymi z logo "Gordini series". To co wyróżniało przed laty samochody Gordini to białe pasy biegnące przez całe nadwozie, których nie mogło zabraknąć w debiutującym Clio Gordini RS. Ostatnia rzecz, która nie pozwoli pomylić "Gordinki" z innymi małymi Renault to grill w kolorze matowego chromu.
Wnętrze auta nie mogło rzecz jasna zostać standardowe. Mamy skórzaną czarno-niebieską tapicerkę oraz skórzaną kierownicę z niebieską wstawką i białymi paskami. Każdy posiadacz Clio Gordini RS będzie mógł cieszyć oko i chwalić się kumplom numerowaną tabliczką Gordini, ale i resztą wykończenia wnętrza - mieszek dźwigni zmiany biegów ze skóry ekologicznej w kolorze niebieskim malte, górną część deski rozdzielczej z przeszyciami, dywaniki Gordini oraz konsolę radia i listwę ozdobną deski rozdzielczej w kolorze lśniącej czerni.


Renault Clio Gordini RS prezentuje się ciekawie, a cały samochód powoduje, że chcemy wprowadzić do swojego garażu, bo przecież każdy chce mieć coś limitowanego. O to jak jeździ nie martwiłbym się, bo przecież w tworzeniu auta palce maczało Renault Sport Technologies.


Pozdro BRon



źródło:informacja prasowa Renault Polska

2 komentarze: